Werkwijze bij virtual organizing

Hoe verloopt een virtual organizing traject?

Virtual Organzing, VO, is nog geen gemeengoed in Nederland. Wat kun je er dus van verwachten? Hier lees je meer over de specifieke werkwijze bij VO. Over mijn werkwijze en visie in het algemeen lees je bij ‘werken met’ in het hoofdmenu.
Nadat we telefonisch of per mail hebben vastgesteld dat VO iets voor je is, plannen we een intakesessie.

 

Intakesessie

Tijdens de intake krijg je informatie en uitleg over VO en bespreken we je vragen en behoeften.
In dit eerste overleg omschrijven we het doel van je project zo concreet mogelijk. Hoe specifieker we dit doen, des te groter de kans op succes.We maken afspraken over het virtuele contact en je hoort hoe je dit kunt voorbereiden.
Afhankelijk van je vraag en mogelijkheden bepalen we of je start met een alles in één pakket of eerst een losse afspraak wilt inplannen.
De voorwaarden van overeenkomst en betaling worden besproken, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Naast deze zakelijke en praktische afspraken bepalen we ook alvast je leerstijl. Dit geeft jou en mij informatie over je manier van leren en werken. Het begint immers allemaal bij jou. Wie ben je? Hoe werkt het bij jou? En wat wil je bereiken?

Soms kan ik voor de intakesessie beter naar je huis of werk komen. Of dit een goede keuze is, hangt van veel factoren af en bepalen we samen. Aan het einde van de intakesessie maken we de eerste werkafspraak.

 

Werkafspraak

Tijdens deze afspraak kijk ik virtueel over je schouder mee bij. Dat kan bij van alles zijn of je nu een kast opruimt of de nieuwe week inplant. Je krijgt adviezen en je kunt direct je vragen bespreken. De afspraken duren 1 à 1,5 uur.
Aan het einde van de afspraak bepalen we het huiswerk voor de tussenliggende periode tot de volgende afspraak.
Deze volgende afspraak plannen we ook direct in, zodat de kans op afhaken wordt verkleind. Soms moet je namelijk door een lastige periode heen tijdens dit soort projecten en dan helpt het als we samen verder werken. Afspraken met een ander worden immers vaak makkelijker nagekomen dan die met jezelf.

 

Tussentijds contact via e-mail

Na elke afspraak ontvang je een logboek per mail. Je zult zien dat dit een levend document van het project gaat worden. We delen er de voortgang, het huiswerk, etc. Tussen de werkafspraken informeer jij mij weer via de mail, o.a. met foto’s.
Zodat ik weer goed geïnformeerd ben vóór onze volgende afspraak.

 

virtual organizing is hulp op afstand